Verslas
Įkvepiantys pokyčiai: kaip per karantiną “Manilla” kosmetikos pardavimai pakilo dvigubai

Dėl karantino “Manilla” komandai teko uždaryti 4 firmines parduotuves. Jau pirmosiomis dienomis veikla prarado 40 proc. apyvartos, o pardavimai krito apie 30 proc. Tačiau per kelias dienas buvo suformuota ir pritaikyta veikianti strategija bei kompensuotos netektos pajamos. Negana to –  pardavimai išaugo dvigubai daugiau nei buvo iki karantino. “Manilla” įkūrėja, gydytoja Rūta Merkytė sutiko pasidalinti, ko ėmėsi, kad pasiektų tokius rezultatus.

Gyd. Rūta Merkytė

Rūta pasakoja, kad pirmiausiai pokyčiai vyko komandos viduje. 

“Pakeitėme žmonių pareigybes. Daliai darbuotojų, kurios buvo mūsų pardavėjos, paskelbėme prastovą. Kitiems pavyko perkelti darbus į ofisą ir laboratoriją.”

„Manilla” įkūrėja sako, kad visi kiti pokyčiai rinkodaroje, marketinge, komunikacijoje vyko dideliu greičiu. Pasikeitė “Manilla” komunikacijos tipas, reklaminė žinutė ir prekių pasiūla.

“Papildėme asortimentą dezinfekciniu skysčiu. Pradėjome transliuoti reklamą per LNK ir TV3 televizijas “prime time” (aut. pastaba: žiūrimiausias televizijos laikas, dažniausiai vakaro viduryje, po darbo valandų). Padidinus reklamos biudžetą, pradėjome teikti naujas paslaugas – vesti webinarus apie kosmetikos sudėtis.

Komunikaciją pakeitėme per kelias dienas, iš karto po karantino paskelbimo. Investavome į televizijos reklamas žiūrimiausiu metu. Visiems pirkėjams internetu įsteigėme dovanas, pritaikėme nemokamą siuntimą. Pardavimai netrukus sugrįžo ir pilnai kompensavo netektas pajamas. O į asortimentą įvedus rankų dezinfekcinį skystį –  pardavimai išaugo dar 20 proc.”

“Manilla” reklama yra pavyzdys kitiems, net universitetų marketingo dėstytojams

Pasiteiravus, kokį komunikacijos planą naudoja “Manilla” prekės ženklo komanda – gyd. Rūta sutiko pasidalinti veiksmais, ką darydavo iki karantino, kuo gyvena dabar ir ką numato ateityje.

Vienu metu vystome keletą marketingo strategijų:

  1. Artimiausius metus esame numatę dirbti su produktų ir prekinio ženklo „brand awareness”. Dabar jam skiriame daugiausiai lėšų. Šiuo metu (ir ateityje) reklamuojamės dvejose komercinėse televizijose, mūsų reklamą rodo piko metu, per žinias. Bendras pasiekiamumas – apie 40 mln. kontaktų per mėnesį. 
  2. Facebook, Instagram tinkluose formuojame natūralios, bet profesionalios kosmetikos įvaizdį, reklamuojame “gydytoją Rūtą” kaip prekinio ženklo įkūrėją. Kiekvieną savaitę išleidžiame kelis vaizdo įrašus edukacinėmis temomis apie odą, sveikatą ir kosmetiką. Facebook tinkle kiekvieną mėnesį pasiekame virš 300 tūkstančių unikalių vartotojų, kurie mūsų reklamą pamato bent 4 kartus. Šiuose tinkluose taip pat kuriame iš šviečiamojo pobūdžio turinį. Juo siekiame supažindinti klientus su ingredientais, kaip teisingai skaityti kosmetikos sudėtis, kaip atpažinti kokybiškus produktus, kad jie tiktų odai. 
  3. Daug kalbame ekologijos tematika. “Manilla” gaminiams naudojame perdirbto popieriaus dėžutes, dalis indelių netrukus bus pakeisti į bio-plastiko indelius. 
  4. Facebook ir Google tinkluose naudojame remarketingą. Organizuojame gyvus ir online seminarus/webinarus. Paskutiniame webinare apie kosmetiką, susirinko 400 žmonių.
  5. Nuolat bendradarbiaujame su įvairiais portalais – rašome edukacinius straipsnius aktualiomis temomis. Taip pat esu 15min.lt projekto YPATINGOS viena iš vedančiųjų, turime tinklalaidę.
  6. Be žiniasklaidos dar dirbame su mūsų kosmetikos ambasadorėmis ir reklamos veidais: Nomeda Marčėnaite, Julija Žiže, Liepa Mondeikaite, Katažina Zvonkuviene, Ilka Adams ir daugeliu kitų.
  7. Bendradarbiaujame su skrydžių bendrove „GetJet„, kuri čarteriniais (užsakomaisiais) skrydžiais, atostogų kryptimis skraidina apie 2000 keleivių per dieną (duomenys pateikiami iš laikotarpio prieš karantiną). Šiuose lėktuvuose „Manilla” kosmetika yra nr. 1. Esame ant jų katalogo viršelio. Kiekvieno reiso metu skrydžių palydovai pristato “Manilla” produkciją. 
  8. Remiame daug įvairių renginių – turime mini pakuotes, labai gražius mėginukus. Esame nuolatiniai „Babyblog” mamadienių, teniso turnyrų, įvairių socialinių ir edukacinių iniciatyvų rėmėjai.

Iš savo srities profesionalų girdėjome komentarų, kad Lietuvoje esame pavyzdys, kaip reikia kurti reklamos turinį ir jį komunikuoti. Net girdėjome pasakojimų, kad marketingo studijų dėstytojai savo studentams kalba apie MANILLA reklamas, kaip pavyzdinę reklamą. Esame maloniai nustebinti.” – nuoširdžia patirtimi dalinasi “Manilla” įkūrėja, Gyd. Rūta Merkytė

„Manilla” įkūrėja Gyd. Rūta Merkytė

Dirba dar daugiau, bet gauna daug palaikymo

Paklausus gydytojos R. Merkytės, kokių įžvelgia privalumų šiuo sunkiu laikotarpiu – moteris atrado daug pozityvių dalykų.

“Nuskambės keistai, bet šiandien galiu pasakyti, kad karantinas mums išėjo į naudą. Buvo daug streso, nes reikėjo reorganizuoti darbus, darbuotojus, srautus, pardavimus. Tačiau tai padarėme gana greitai ir sėkmingai. Dar kartą pasitikrinome lankstumą ir komandiškumą. Šiuo metu internetiniai pardavimai muša rekordus – suprekiaujame dvigubai ir net trigubai daugiau, nei anksčiau. Labai džiaugiuosi visa komanda, kad kartu padarėme tokius pozityvius pokyčius.

Pastebėjome didelį žmonių palaikymą, jie remia verslus. Sulaukėme nemažai žinučių, kuriose žmonės atvirai dalinasi, kad užsisako daugiau mūsų kosmetikos. Taip išreiškia palaikymą verslui, kuriam dabar sudėtingesni laikai. Tai yra tikrai labai malonu ir suteikia džiaugsmo. Palaikymas šiuo metu ypač reikalingas, skatina dar labiau stengtis dėl kitų ir valstybės ekonomikos. Tai parodo, kad visi esame “prie vieno katilo” ir sukuria artimesnį ryšį su žmonėmis. 

Komandos viduje taip pat pasitikrinome lojalumą ir komandiškumą. MANILLA darbuotojai dar kartą patvirtino, kad yra verti dirbti šioje kompanijoje, nes visi labai mobilizuojasi ir įvairiais būdais prisideda prie įmonės gerbūvio. Ačiū jiems.”

Šį laikotarpį “Manilla” išnaudoja naujų cheminių formulių bei partnerių paieškai

“Kai prasidėjo karantinas, pradėjau labai daug dirbti su kosmetikos chemijos, medžiagotyros bei ekologijos (kosmetikos versle) edukaciniu turiniu. Radau daug naudingos medžiagos. Ją pritaikau ir naudoju edukaciniams straipsniams, taip pat savo knygai apie kosmetikos chemiją ir Manilla cosmetic Youtube kanalui

Pradėjome aktyviau dirbti su vaistinėmis, specializuotomis grožio priemonių prekybos vietomis. Ieškome papildomų pardavimų kanalų. Daugiau reklamuojamės ir vystome “private label” projektus (aut. pastaba: įmonė gamina produktus kitai įmonei, su jos prekės ženklo pavadinimu). Šiuo metu darbuojamės su keliais dideliais užsakymais iš užsienio šalių, ruošiame formules ir deriname dokumentaciją. Yra daugiau laiko tyrinėti ingredientų naujoves rinkoje. Tad ateityje turėsime daug naujų ir veiksmingų kosmetikos produktų.”

“Žemė sukasi toliau –  sunkiose situacijose būkite pirmieji”

Pasiteiravus, ko palinkėtų versliems, Rūta atsakė:

“Versle niekada nebus taip, kad jausitės absoliučiai saugūs. Net ir mažiausi, netikėčiausi pokyčiai ar aplinkybės – gali turėti įtakos pardavimams. Tad geriausia į tokias situacijas žiūrėti kaip į iššūkį, o ne problemą. Surasti originalių ir kūrybiškų sprendimų tęsti savo veiklą. 

Pasaulis sukasi kaip ir anksčiau, žmonės gyvena, dirba ir toliau naudoja kosmetiką. Turėkite gerą, patikimą komandą, negailėkite investuoti į žmones, su kuriais dirbate.

Jeigu sunkiame periode būsite vienas kumštis – pamatysite, jūsų investicijos sugrįš.

Būkite lankstūs ir inovatyvūs – plėskite savo įmonės veiklos „asortimentą“, žiūrėkite kūrybiškai, pasiūlykite žmonėms tai, ko jiems reikia krizės metu. Neprisiriškite prie „senojo savęs“ – laikas bėga, o tokios krizės tik parodo visko laikinumą. Didelė vertybė, kaip ir evoliucijoje, yra kintamumas. Ir svarbiausia – nebijokite imtis naujų idėjų, dabar, kai visi visko bijo ir niekas nieko nedaro, pats laikas jas įgyvendinti ir būti pirmiesiems.

„Manilla” įkūrėja, gyd. Rūta Merkytė”

Turite savo verslą ir norite pasidalinti patarimais, jais įkvėpti kitus? Rašykite el. paštu info@9zuikiai.lt

“9 zuikiai – turinys sąmoningam verslui ir paaugliams. Su adekvačių požiūriu į pinigus, žmogiškumą ir gamtą.

Esu labai dėkinga, kad skaitote. Jeigu manote, kad “9 zuikiai” turinys yra reikalingas ir tokia mūsų filosofija jums artima – jūs galite prisidėti paremdami kūrėjus per patreon.com/9zuikiai .” – Sandra G., “9 zuikiai” įkūrėja