PASLAUGOS
Mokykloms

Pedagoginių darbuotojų tobulinimosi DARNIOS ŠVIETIMO LYDERYSTĖS programos, kurių aprašus sudaro: aprašymas, tikslas, trukmė, eiga su trumpais edukacijų ir dirbtuvių aprašymais.

Kam skirti užsiėmimai: mokytojams, edukatoriams, jaunimo darbuotojams, mokyklos darbuotojams, tėvams, visai mokyklos bendruomenei.

Dirbtuvės vedamos lietuvių arba anglų kalba.

Trukmė: 8 akademinių valandų programa, iš viso: 6 astronominės valandos. (Yra galimybė trumpinti ar ilginti programą.) Pasiūlymai pateikiami astronominėmis valandomis.

Paslaugas sudaro:

1. Mokymų ir dirbtuvių programos turinio organizavimas ir vedimas. Organizatorių susitikimai ir mokymų dizaino (struktūros) kūrimas, derinimas su mokyklos administracija.
2. Programos sudarymas, kiekvienos suderintos dalies aprašymų paruošimas pagal individualius mokyklos poreikius.
3. Pranešėjų koordinavimas, programos, datų, laiko ir vietų suderinimas su kiekvienu asmeniškai.
4. 8 akademinių val. mokymų moderavimas jūsų pasirinktose erdvėse.
5. Pedagoginių darbuotojų kvalifikacijos tobulinimo programos formos pildymas ir patvirtinimas su regiono pedagogų švietimo ir kultūros centru (jei to pageidauja mokykla).

Sąlygos: programos įgyvendinimo data patvirtinama pasirašius sutartį ir likus ne mažiau nei 3 savaitėms (21-ai kalendorinei dienai) iki vykdymo dienos.

PROGRAMOS
PASIŪLYMAS NR. 1
Darni lyderystė: ryšiai, žemė, oras

Darnumo mokymosi programa, kurios metu dalyviai susipažįsta su gyvybę palaikančiomis ekosistemomis, jų prasme, užmezga (atkuria) ryšį su gamta, miškų gyvybės, grybų tinklų sistemomis. Teatriniai elementai padeda išlaisvinti smalsumą tyrinėti aplinką. Bendruomenių formavimo dirbtuvėse kuria (arba atstato) savo prigimtinius ryšius, ugdo sąmoningumą ir pagarbą, atsakomybę, pradeda suvokti savo prasmę, vertę, kaip veikti darniai.

Tikslas – kurti ir stiprinti mokyklos bendruomenės ryšį, ugdyti darnų sąmoningumą ir ekosistemos suvokimą. Suvienyti, įgalinti ir padėti atrasti simbiozę tarp savo prigimties, unikalumo ir darnos su aplinka savo miesto (miestelio, kaimo) urbanistiniame kontekste. Atrasti ryšį, kaip dalyviai patiria ir suvokia darnią lyderystę savo bendruomenėje.

Aprašas – 8 akad. val. patirtinių sesijų ir dirbtuvių programa viduje arba lauke. Ekosisteminių ekspedicijų ir ryšio kūrimo per atidą sesijų metu dalyviai patys patirs ir įgis naujų žinių, pažins aplink esančių gyvybių priežastingumą ir tarpusavio ryšių svarbą. Praktinių dirbtuvių metu patiriami veiklų pavyzdžiai, kuriuos bus galima įdarbinti grįžus į savo kasdienius darbus ir veiklas. Pritaikyta mokyklos bendruomenei: administracijai, mokytojams, tėvams, mokiniams (nuo 5 kl.).

Kaina – nuo 45 Eur/asm.

Darni lyderystė: ryšiai, žemė, oras
METODAS NR. 1
Bendruomeninio ir komandinio atsparumo formavimas per teatrinius elementus ir improvizaciją.

Dirbtuvių metu moderatoriai sukuria saugią ir žaismingą erdvę komandiniams ryšiams stiprinti, moko pažinti kūno kalbą įvairiais judesio, kalbėjimo ir improvizacijos metodais. Mokomasi sinchronizuotis su kitais tuo metu esančiais erdvėje, susivienyti, išlaukti ir darniai išbūti su žmonėmis, kurie skirtingu greičiu priima naują informaciją. Kartu kuria visus vienijantį bendrą rezultatą – vieną improvizuoto elgesio teatrinį forumą, kur susirenka visiškai skirtingos asmenybės. Mokomasi išbūti su skirtingais žmonėmis, juos priimti ir vietoj trūkumų pastebėti privalumus. Dirbtuvės vyksta tiek bendrame rate, tiek atskirose mažesnėse grupelėse.

Trukmė: 90-360 min.
Erdvė: lauke arba viduje
Dalyvių skaičius: iki 30
METODAS NR. 2
Ryšio kūrimo seansas per 6-is pojūčius: emocinio ir gamtos intelekto simbiozė

Pasitelkiant visus savo pojūčius ir žadinant savo prigimtinę intuiciją bei aktyvuojant propriorecepciją neriama į epines, žaismingas, bet kartu ir ramias praktikas, kurios padeda stiprinti (arba atstatyti) tarpusavio ryšius su kitais žmonėmis, bendruomene ir visa ekosistema.
Šiuos žaidimus, eksperimentus, praktikas naudoja tiek pasaulinės jaunimo organizacijos, ilgaamžės bendruomenės, tiek į holistinę ir tvarią ateitį orientuotos ugdymo įstaigos.
Taip išmokstama ne tik klausyti, bet ir išgirsti vieni kitus. Pajausti ir pastebėti būsenas, vykstančias DABAR, suteikia atsakymus, ką daryti su šia dabartimi.

Pasinėrus į praktikas ateina ramybė ir tvirtumas, aiškumas, pasitikėjimas savimi, bendruomeniškumo jausmas, užplūsta dopaminas (laimės hormonas). Imsite pastebėti, kokie jūsų pojūčiai per gyvenimą yra prislopinti, pastebėsite savo prigimtines savybes, įsiklausysite į savo kūną – atrakinsite intuicinį 6-ąjį pojūtį. Įgausite drąsos kalbėti, išklausyti, būti su savimi, pasitikėti.

Trukmė: 120-300 min.
Erdvė: viduje
Dalyvių skaičius: iki 20
METODAS NR. 3
Gamtiniai patyrimai

1. Ekosistemos ciklo gamtinė ekspedicija. Pažinimas ir praktinis pritaikymas. Ekspedicija ,,Mūsų mokyklos aplinkoje augantys augalai. Kaip juos atpažinti? Kam jie reikalingi? Kaip panaudoti?“.
Pasivaikščiojimas kartu su gamtininku mokyklą supančioje gamtos aplinkoje.
2. Miško maudynės arba patirtinė edukacija „Kaip bendrauja ir gydo miškas“. Veda sertifikuota miško maudynių praktikė.
3. Ugnies, maisto grandinės pažinimas. Komandinis pietų ar vakarienės ant laužo gaminimas. Dienos refleksijos sesija su ugnimi.

Trukmė: 120-360 min.
Erdvė: lauke
Dalyvių skaičius: nuo 20
PASIŪLYMAS NR. 2
Ekosistemos ciklas ir ryšiai

Darnumo mokymosi programa, kurios metu dalyviai išbando darnumo temų integracijas bet kokioms ugdymo formoms, panaudodami pasaulines žaidimines bei mokymosi iš gamtos procesų praktikas.

Tikslas – susipažinti ir išbandyti metodus, kaip įtraukiančiu būdu, per žaidiminius patyrimus su jaunimu kalbėti darnumo temomis. Susipažinti su gamtos intelektu ir reflektuoti, kaip ekosistemos ciklus galima integruoti į ugdymą.

Aprašas – 8 akad. val. patirtinių sesijų ir dirbtuvių programa viduje arba lauke. Ekosisteminės ekspedicijos ir praktinių darnumo temų sesijų metu dalyviai patys patirs ir įgis naujų žinių, pažins aplink esančių gyvybių priežastingumą ir tarpusavio ryšių svarbą. Refleksijos sesijoje bus išbandomi savirefleksijos metodai, kaip greitai ir aiškiai „suvirškinti“ per dieną išgirstą informaciją, padės suvokti, ką daryti su šiuo gautu turiniu, kaip jį įdarbinti grįžus į savo kasdienybę.

Kaina – nuo 55 Eur/asm.

Ekosistemos ciklas ir ryšiai
METODAS NR. 1
Įdomiųjų pamokų „Pamatyk, pajausk, keisk“ 5-iomis darnumo temomis patirtinis įsisavinimas.

Praktiškai išbandomi mūsų sukurti žaidimai ir pagalbinė medžiaga mokytojams, jaunimo darbuotojams:

5-ios darnumo temos:

Tvarus gyvenimo būdas ir 6R taisyklė

Žiedinė ekonomika

Darnus žemės ūkis ir dirvožemis

Žalioji energetika

Klimato krizė

Su įdomiųjų pamokų kūrėjų pagalba ir mentoryste dalyviai patys išbandys ir galės praktiškai vesti pasirinktus žaidimus. Žaismingo komandinio darbo metu dalyviai bendrai sukurs galimus būdus, kaip šiuos žaidimus būtų galima integruoti bet kokioje pamokoje.

Trukmė: 120-300 min.
Erdvė: Viduje ir lauke
Dalyvių skaičius: iki 20
METODAS NR. 2
Suvokimo gilinimo ir refleksijos sesija

Kaip susikalbėti skirtingų kartų žmonėms darbe, visuomenėje, asmeniniame gyvenime? Ką daryti, kai tarsi ir siekiame gero sau bei kitiems, bet nuolat esame „ant perdegimo ribos“ ir vis kas nors nepavyksta?

Šie net ir Alberto Einšteino, „LinkedIn“ generalinio direktoriaus Jeffo Weinerio, karalienės Elžbietos II, Steve’o Jobso naudoti refleksijos metodai padeda pasiekti ne tik pritaikomumo rezultatą, bet ir vidinę ramybę bei efekto ilgaamžiškumą.

Tai, ką patirsite šioje sesijoje, galėsite pritaikyti bet kada, kai tik jums prireiks. Ypač kai reikia dirbti su nuolat besikeičiančiais įstatymais, technologijomis, teisiniais pakeitimais, mokslinėmis analizėmis, derybomis, bendrauti su nuolat replikuojančiais bendruomenės nariais, spręsti sudėtingus klausimus bei ginčytinas problemas.

Per šią refleksijos sesiją atsirakins aiškumo „AHA!“ momentai apie tai, kaip galite konkrečiai pritaikyti ir „įdabartinti“ per dieną išgirstą jums reikalingą turinį.

Trukmė: 60-90 min.
Erdvė: Viduje arba lauke
Dalyvių skaičius: iki 40
PASIŪLYMAS NR. 3
Ryšiai su ekosistema per kultūrinę simbiozę

Darnumo įsisavinimo programa pasitelkiant vieną greičiausių priemonių ugdant sąmoningumą – meną ir prigimtį: aš esu gamta, aš esu iš gamtos, iš gamtos atėjau, į gamtą sugrįšiu, energija niekur nedingsta – ji tik keičia formas.

Tikslas – per laisvas gamtos edukacijų ir kultūrines formas išreikšti savo prigimtį. Atrakinti savo, kaip kūrėjo – gamtos dalies, intuicinį pajautimą, mokytis išbūti savo ir kitų unikalume, savitume, skirtinguose požiūriuose. Plėsti supratimą ir pasaulėžiūrą, kad kultūra ir menas yra galingas, taikus, empatiškas ir paveikus įrankis kalbėti apie net labai sudėtingas temas: klimatą, ekologiją, taršą, susvetimėjimą, vartotojiškumą ir t. t. O performansas – meno forma – moko kurti neįsispraudžiant į rėmus „kaip turi būti teisinga“. Performansas per trumpą laiką sukelia daug emocijų tiek atlikėjui, tiek žiūrovui. Skatina žiūrovą susimąstyti apie savo elgesį, kas vyksta aplink.

Aprašas – 8 akad. val. patirtinių sesijų ir dirbtuvių programa viduje arba lauke. Kultūra yra seniausia žmonijos pokyčius formuojanti ištaka po gamtinio intelekto. Tautos ir gentys formavosi pagal klimatologines, geografines sąlygas, gamtinius procesus, kūrė savo individualią kultūrą pagal juos supančius gamtos ciklus. Todėl tik 100 metų gyvuojančiame technokratiniame pasaulyje laisvai išreiškiamos kultūrinės ir meno formos – viena greičiausių priemonių ugdyti žmonių sąmoningumą ir darnos suvokimą poliarizuotoje visuomenėje.

Kainanuo 45 Eur/asm.

Ryšiai su ekosistema per kultūrinę simbiozę
METODAS NR. 1
Darnumo pažinimas ir išraiška per performanso kūrimą

Laisvos, žaismingos ir unikalų darnumo požiūrį atrakinančios dirbtuvės.

Ugdomas emocinis savo kūno ir aplinkinių emocijų pajautimas, aplinkos stebėjimas ir jos reakcijos, teatriniai, muzikalumo, scenos iškalbos ir kūno kalbos, lietimo gebėjimai. Dirbtuvių metu kiekvienas dalyvis per žaismingas formas pavieniui ir komandose praktiškai išbando judesio, muzikos ir garso vibracijų ritmo sąveikas, teatre ir kine naudojamas naratyvo kūrimo metodikas. Dalyviai natūraliai perpranta, kodėl menas ir kultūra yra taiki ir empatiška forma kalbėti apie net labai sudėtingas ar nepatogias temas, tampa tiltu susikalbėti skirtingoms kartoms, esant konfliktams, poliarizacijai.

Performansas yra labai plati sąvoka, tad dirbtuvės padeda ugdyti kūrybiškumą per laisvę fantazuoti, nes ribų, kas turi būti „teisinga“, nėra. Performanso kūrimas vyksta bendrakūros (pasaulinės metodikos „co-creation“ ir „design thinking“) būdu, komandose ir individualiai, atrakinant kūrybinį mąstymą: priimant skirtingas komandos narių nuomones, patirtis, suvokimą ir jas kūrybiškai perkeliant į performansą. Dėmesys skiriamas emocijoms atpažinti, kodėl kuriant meną taip svarbu kurti emocijas, kokia žinutė nešama.

Trukmė: 120-300 min.
Erdvė: Lauke arba viduje
Dalyvių skaičius: 10-30
METODAS NR. 2
Performansų pristatymas prie vakarienės laužo. Dienos savirefleksija.

Po performansų dirbtuvių dalyviai susirenka į bendrą ratą. Rekomenduojame – prie laužo. Norintieji pristato savo sukurtus performansus.

Bendrakūryboje,  kartu gaminamas troškinys ant ugnies.

Po programos visi dalyviai prie laužo dalijasi bendra vakariene.

Vakarienei visų dalyvių prašoma atsinešti savo daugkartinius dubenėlius, įrankius, termosus (paliečiant vienkartinio plastiko vartotojiškumo temą).

Trukmė: 90-180 min.
Erdvė: Lauke
Dalyvių skaičius: 10-30
SVARBI INFORMACIJA
Galutinė kaina skaičiuojama pagal individualų poreikį.
Esminiai veiksniai:

1. Dalyvių skaičius
2. Užsiėmimų kiekis
3. Pasiruošimo laikas iki dirbtuvių
4. Kiti individualūs atvejai ar specialieji poreikiai

Į kainą įskaičiuota:
  1. Programos turinys ir užsiėmimų fasilitavimas
  2. Užsiėmimų dizaino (struktūros) kūrimas, kuris derinamas kartu su užsakovu.
Ko reikia papildomai?
  1. Erdvės nuomos?
  2. Bendradarbiavimo  su mokslininkais, gamtininkais, aplinkosaugininkais, inžinieriais ir kt.?
  3. Renginio organizavimo?
Apimtis:

1. Vienas praktinis užsiėmimas „pasimatuoti“
2. Pilnos dienos programa
3. Reguliarūs programos ciklai

Sandra
KONTAKTAI

Sveiki, esu Sandra
ir mielai atsakysiu į
jūsų visus klausimus