Kūrėja Viktorija Bali kuria labai ypatingus ir neįprastus paveikslus, kuriuose vaizduojamas vienas ir tas pats objektas – spiralė. Žinoma, paslaptimis ir magija apipintas objektas būna sukurtas iš vis skirtingų, tačiau gamtinių medžiagų – puraus smėlio, paplūdimyje rastų kriauklyčių ar net šiaudų. Viktorija sutiko papasakoti apie šiuos paveikslus ir išdavė, kad jos vaizduojamos spiralės nėra paprastos – jos turi magiškų galių. Taip pat, moters paveikslai siunčia tvarumo ir sąmoningumo gamtos atžvilgiu žinutę. Nes kaip ji teigia: „Jei menas, kuris nuo neatmenamų laikų yra žmonijos įkvėpimo ir žavėjimosi šaltinis, kalbės apie tvarumą, tai darys įtaką žmonijai dideliu mastu.“
„Kūrybinė energija yra lygi gyvybinei energijai – ji susieta su Visata ar net Dievu“
„Nuo seno yra manoma, kad kūrybinė energija siejama su mistiškumu, paslaptingumu. Rodos, iš kur atsiranda tos idėjos? Tiek daug genialių sumanymų, atėjusių į pasaulį ir jį pakeitusių, būtent per kūrybinį kanalą.
Buvo mėgstama naudoti žodį gimsta: gimsta per mane, tiesiog atsiranda. Kažkada ir aš taip sakydavau, bet dabar esu kitame suvokime. Kūrybinė energija yra lygi gyvybinei energinei, o mūsų gyvybė yra susieta su Visata, Šaltiniu, Kūrėju ar Dievu (kiekvienas gali pasirinkti jam priimtą terminą). Kuo labiau esi susijungęs su visą apimančia būtimi, tuo labiau per tave, per tavo kūrybinę išraišką teka visa visatos informacija. Va, iš ten aš semiuosi įkvėpimo. Jis yra beribis! Mano suvokimu, kiekvienas žmogus yra sujungiamas su tokiomis idėjomis, kokias geba perteikti, materializuoti į šią Žemę.“
„Po pertraukų mano gyvenime, kūrybinė išraiška pereina į visai kitą lygmenį“
„Aš kuriu nuo pat mažumės. Lygiagrečiai ir visa mano kūryba keitėsi priklausomai nuo mano pačios asmeninio augimo bei vizualaus išprusimo: papildomų dailės mokslų, bakalaurų. Bet šiandien jūs mane kalbinate būtent dėl mano spiralių ir dangaus paveikslų, kurie gimė jau po kelerių metų pertraukos, kurią buvau padariusi nuo tapybinės išraiškos. Mano gyvenime dažnai atsiranda pertraukos ir kai po jų grįžtu į kūrybą, mano išraiška būna perėjusi į kitą lygmenį.“
Taigi, kaip gimė mistiškos spiralės?
„Gyvenau tuo metu ypatingoje saloje Gernsis. Ten buvau išvykusi, nes buvau pavargusi nuo įprastinės savo veiklos ir nuolatinio darbo prie kompiuterio. Visu kūnu laisvu nuo darbo metu gerdavau gamtą, stengiausi atsigauti ir grįžti į natūralią savo būtį, kurioje veidas spindi, plaukai plevėsuoja, o visas kūnas kvėpuoja jūros oru labai labai giliai.
Vaikščiojau pakrante (saloje yra net 30 skirtingų paplūdimių), stebėjau kriaukles ir staiga mane nušvietė tokia vizija: kriauklių spiralė. Aš nenutuokiau, kaip techniškai tai įgyvendinti, bet gavau stiprų jausmą, kad turiu tai sukurti. Iki tol mano kūryboje nebuvo nieko panašaus. Tai buvo nauja, kaip ir aš keičiausi gyvendama saloje ir vis daugiau leisdama laiko gamtoje. Pradėjau rinkti kriaukles, su kiekvienu grįžimu namo jas parsiveždavau. Rinkau kelis mėnesius, o pradėjau kurti spirales tik grįžusi į Lietuvą. Esu dėkinga Visatai, kad šalia manęs buvo žmogus, kuris papildė mano idėjas techniniais patarimais ir iš pirmo bandymo man pavyko įgyvendinti pirminę idėją. Tai buvo nenusakomas jausmas! Mano pirmoji spiralė buvo gan didelė 1 x 1 m. O jausmas stovint šalia jos… Ji tiesiog įtraukia! Ir nuo to laiko man tokiu panašiu principu kildavo ir kitos idėjos: spiralė iš šiaudų, spiralė iš žemės. Kaskart kurdama naująją spiralę su kita sudėtimi spurdėdavau nekantrumu ar man pavyks, bet visada įsitikindavau, kad vizija gimė nebereikalo. Ji gimsta tiems, kas geba ją įgyvendinti.“
„Jeigu padarytume retrospektyvią meno kūrinių apžvalgą, tai pamatytume, kad didžioji meno dalis yra gimusi iš neigiamų emocijų, dažniausiai skausmo.“
„Savo kūryba noriu pridėti vertę prie didesnės pasaulio gerovės. Jeigu padarytume retrospektyvią meno kūrinių apžvalgą, tai pamatytume, kad didžioji meno dalis yra gimusi iš neigiamų emocijų, dažniausiai skausmo. Manau, kad pasaulyje jo užtektinai, todėl mano kūrybos tikslas yra ne toliau žmogų nardinti tame, bet kaip tik kelti jo būsenas, jo vibracijas. Norisi žmogų įkvėpti, kad jis žvelgdamas į kūrinį jaustųsi pakylėtas, o ne atvirkščiai.
Viskas priklauso nuo kuriančiojo sąmonės, vidinės šviesos, energijos. Visada turėjau tokią svarbią kūrybinę vertybę, kad kurti tik su pozityviomis mintimis, jog užsakovui nebūtų perduota neharmoninga materija. Esu atsakinga kūrėja.
„Daiktuose, kuriuos sukuria žmogus, yra to asmens sąmonė. Vadinasi, jiems jis tampa kūrėju.”
Astrėja „Antropoteosofija. Žmogaus suvokiama dieviškoji išmintis”, I tomas.“
Ką gi simbolizuoja paslaptingoji spiralė?
„ ̌ ̌ .“
„Spiralė yra amžinas, intuityvus dvasinio augimo ir mūsų identiteto su visata simbolis. Jau nuo seno šis simbolis yra randamas pasaulio kultūrose ir reflektuoja šamanizmą, gyvatės kultą, drakonus, magiją, mistiką ir meno bei šokio ritualus…
Spiralė yra judėjimo simbolis. Energija juda tokiu principu. Tai gali būti simbolizuojama kaip nuolatinis pokytis, progresas. Taip pat išgyvenama ir begalybė.
Galaktikos. Mūsų planetos Žemės žvaigždynas „Paukščių takas” juda irgi tokiu principu.
Nuo seno Amonitai buvo naudojami dvasiniuose ritualuose ir laikyta, kad Amonito spiralės – tai pakopos į nušvitimą. Amonitas – kriauklės fosilija. Jei gerai įsižiūrėsite į kiekvieną kriauklę, ten tikrai pamatysite spiralę.
Tai iki šiol labai aktualus ir energetiniškai stiprus ženklas, kone amžinas.
Neseniai man gimė toks spiralės apibūdinimas santykyje su savimi:
„Spiralė man yra kaip laikrodis, kuris primena, kad viskas yra amžina: nėra nei pradžios, nei pabaigos, o tik nuolatinė tėkmė.”
Net įprastas, pats elementariausias spiralės atvaizdas, kurį jūs galėtumėte nusipiešti su pieštuku priešais save, jau skleis energetinį išjudinimą, o tai yra mūsų prigimtis. Kaip ir kūrybinė/gyvybinė/seksualinė energija, kuri sveikoje būsenoje turėtų nuolatos judėti ir tekėti. Bet koks užsistovėjimas yra kenksmingas: jis dažnai „nusėda” į įvairias sunkias emocijas arba net ligas. Todėl aplink jus esantys spiraliniai simboliai veikia gydančiai, jie įsuka energijas ir padeda jums būti nuolatiniame atsinaujinime. Gali skambėti neįtikėtinai, bet tai naujo lygmens suvokimai, kurie šiandien patiria renesansą, nes žinomi dar labai seniai. Net ir baltų kultūroje senieji papuošalai iš žalvario buvo sukurti spiralės principu.“
Paveikslai gimsta tik iš gamtinių medžiagų
„Mano paveikslai kelia žmonių būsenas bei sąmoningumą. Sąmoningas žmogus suvokia savo atsakingumą ir įtaką pasauliui bei visatai. Jis žino, kad reikia pradėti nuo savęs. Jis ne tik pradeda valyti bei kelti į kitą kokybę savo mintis, emocijas, kūną, santykius (mikro pasaulis), bet ir jaustis atsakingas už aplinką, kitus gyvus elementus, esančius aplink jį bei gamtą (makro pasaulis). Sąmoningas žmogus suvokia, kad mes visi esame susieti, todėl nebelieka abejingumo.
Mano kuriamose spiralėse yra naudojamos natūralios medžiagos, kurios randamos gamtoje. Dažai fonui tampa smėlis ir žemė. Kuo esi arčiau darbo, tuo labiau matai, kiek viename smėlio ar žemės grūde telpa detalių! Tai įkvepia! Gamta yra geniali!
Žmogus, namuose turėdamas paveikslą, kurtą iš gamtoje rastų elementų, jaučia jo erdvėje pulsuojančią gamtą, natūralumą. Tai stiprina jo ryšį su ja. O stiprus ryšys su gamta yra tai, kas vis labiau mus grąžina į natūralumą ir sąmoningą vartojimą bei gamtos tausojimą.“
„Menas yra susižavėjimo šaltinis ir jei jis kalbės apie tvarumą, tai darys įtaką žmonijai neaprėpiamu mastu“
„Menas yra viena iš priemonių, kuri gali skleisti žinutę. Įdėk intenciją į bet ką, ką kuri, ką darai ir ji kurs pokytį.
Vizualas yra vienas iš pagrindinių mūsų sensorių. Teisingas suformuotas jis daro didelę įtaką žmogaus gyvenime.
Dabar nemažai kalbama apie savo svajonių vizualizacijas. Tai stipri praktika, galinti suteikti tau realybę, kurios tu nori.
Jei menas, kuris nuo neatmenamų laikų yra žmonijos įkvėpimo ir žavėjimosi šaltinis, kalbės apie tvarumą, tai darys įtaką žmonijai dideliu mastu.“
Norite pasidalinti savo istorija ar ieškai su tvarumu susijusios veiklos? Rašykite mums el. paštu info@9zuikiai.lt