Verslas
Karantine susivokiame: daugiau pasitikime ne įmonių, o žmonių žinutėmis

Kai ieškome informacijos apie įmonę – didžiausią pasitikėjimą suteikia kitų asmenų teigiami atsiliepimai google sistemoje, forumuose, iš lūpų į lūpas. Tačiau kai reikalai pakrypsta apie mūsų pačių asmeninio brendo formavimą – susiduriame su abejone: ar tikrai noriu save viešinti. Štai ir prieiname kryžkelę. Asmeninio prekės ženklo konsultantė ir edukatorė Olga Kairienė pastebi, kad karantino metu tai ypač išryškėjo. Internete atsidaro labai daug pasiūlos, tačiau tuo pačiu ir daug konkurencijos bei abejonių. Moteris dalinasi patarimais, kaip šį laiką išnaudoti savo veiklos pasitikėjimo formavimui per asmeninį brendą. 

Olga Kairienė

Asmeninio prekės ženklo turinys yra apie naudą ir vertę kitiems, o ne apie dėmesį ir garbę.

Asmeninį brendą / prekės ženklą galėčiau apibrėžti keliais žodžiais. Tai būtų santykis, reputacija, vertė ir lyderystė. Stiprinant asmeninį įvaizdį kuriamas santykis, emocinis ryšys tarp savęs – savo asmenybės ir jūsų tikslinės auditorijos. Savo reputaciją galima stiprinti veiksmais ir darbais, o žodžiais tik papildote!

Jūsų asmeninis brendas bus stiprus, kai kursite vertę dalindamiesi savo žiniomis, praktiniais patarimais, išgyventomis pamokomis su kitais. Atliekant šiuos žingsnius – tampama lyderiu savo srityje ir žmonės nori jus sekti.  Stiprus asmeninis brendas tikrai nėra lygus populiarumui. Sakyčiau, būti selektyviai populiariu toje auditorijoje, kurios problemas ir klausimus galite išspręsti. Asmeninio brendingo tikslas neturėtų būti populiarumas, tai turėtų būti vertės kūrimas kitiems. Ne apie tai, kiek ir ką aš padariau, o apie tai, kaip ir ką aš padariau, kas bus naudinga kitiems. NAUDA KITIEMS – tai yra svarbiausias akcentas.

 

Kad būtų paprasčiau perprasti – noriu pateikti kelis pavyzdžius. Tai atvejai, kai savo asmeninio brendo formavimas (per naudą kitiems) padėjo pasistūmėti su pačių žmonių ar įmonių veikla, kurioje dirba.

Jolanta Puzienė – tinklinio verslo mentorė. Ji dalinasi savo žiniomis, leidžia pažinti jos asmenybę, nuolat ieško sprendimų, suveda žmones, kurie gali būti naudingi vieni kitiems – dalinasi rekomendacijomis, daug duoda kitiems. Manau, tai yra jos augančio verslo paslaptis.

Romualda Stragienė – BIOK kompanijos vadovė. Stiprindama savo asmeninį brendą, komunikaciją savo vardu, ji augina „Biok” vardą. Tai puikus pavyzdys, kaip asmeninė komunikacija augina verslą. Kai aš perku jų gaminamą dantų pastą, man atrodo, kad aš jaučiu, kuo jie gyvena. Ar tik kompanija tai būtų pasiekusi be aktyvios vadovės komunikacijos? Abejoju.

Monika Ra – yra puikus pavyzdys. Dalindamasi Instagram gudrybėmis, ji tapo Instagram’o guru. Kodėl ji tokia tapo? Nes ji duoda daug naudos kitiems NEMOKAMAI. Ar iš to įmanoma uždirbti? Tikrai taip. Į juos mokymus renkasi sausakimšos salės, eilė žmonių, kurie nori jos konsultacijų. Pabrėšiu ir tai, kad ji suteikia puikią erdvę ir galimybę augti kitiems, vystyti savo  kaip ekspertės vertę. Jos žinių pagalba kiti irgi gali pasiūlyti konsultacijas, paslaugas, susijusias su instagram tema. Monika Ra padeda augti ir užsidirbti. Ji neviešina daug savo asmeninio gyvenimo, bet jos charakteris ir požiūris yra labai aiškūs. Ji drąsiai išsako nuomonę, garsiai kalba apie savo klaidas.

Reziumuojant: žiniomis, patarimais, kuriais dalinatės, nuomonės išsakymas, asmenybės parodymas stiprina jūsų reputaciją ir leidžia tapti nuomonės formuotais jūsų konkrečioje srityje ir iš jo uždirbti.

“Mes visi esame mūsų pačių CEO”

„Tom Peters knygoje “The Brand Called You”rašė: “Nepriklausomai nuo mūsų amžiaus, pozicijos, srities, verslo, mes visi turime suprasti brendingo svarbą”. 

Asmeninis brendas kuriamas iš tam tikrų detalių, tokių kaip įvaizdis, bendravimas, rūpestis, profesionalumas.

Dažnai girdžiu teigiant, kad asmeninis brendas yra savireklama, todėl gali būti aktualu tik ieškantiems naujo darbo, arba tiems, kas dirba su klientais, nori pritraukti jų daugiau. Su šia nuomone 100% nesutinku.

Jis skirtas kiekvienam, siekiančiam profesinio ir asmeninio augimo, norinčiam atskleisti savo asmenybę, dirbančiam komandoje bei siekiančiam naujų iššūkių.

Tiesa ta, kad visi mes, norėdami to ar ne, turime savo brendą. Tai, ką žmonės apie jus kalba ir galvoja, kaip pristato kitiems ir yra jūsų asmeninis brendas.  Kitaip sakant, jūsų brendas yra reputacija: patirtis, kokybė ir jausmai, kylantys susidūrus su jumis.

Karantine pradedama suprasti: mes daugiau pasitikime ne įmonių, o žmonių žinutėmis

Pagrindinis karantino iššūkis yra tai, kad viskas šiuo metu persikėlė į virtualią erdvę. Tad kyla klausimas, kaip tinkamai verslą perkelti į online erdvę, kad jis būtų patrauklus ir kurtų vertę auditorijai. Daug kam trūksta elementarių žinių, daug kas nežino nuo ko pradėti, kam skirti prioritetą.  Jei iki šiol nebuvo tinkamai pasirūpinta internetine svetaine, socialinių tinklų paskyromis (jos nėra tinkamai užpildytos, aprašytos, juose nebuvo tinkamos komunikacijos), kyla tokie klausimai:

  • kaip viskuo naudotis,
  • nuo ko pradėti,
  • kur būti (LinkedIn, Facebook, Instagram ar kt. soc. paskyros),
  • kaip tinkamai susitvarkyti profilius,
  • kaip sukurti reprezentatyvią ir efektyvią internetinę svetainę,
  • kaip komunikuoti,
  • kaip vystyti verslą online,
  • kaip vesti mokymus online.

Pagrindinis iššūkis –  kaip perkelti / vystyti verslą online. Kaip su tuo siejasi asmeninis brendingas? Priežastis ta, kad dabar žmonės nebepasitiki kompanijų siunčiama žinute. Svarbiausias sėkmingo marketingo principas „žmonės – žmonėms”. Tad asmeninis brendas verslo sėkmei yra būtina sąlyga.

Dabar – laikas, kuris padeda užtikrinti asmeninę reputaciją

Šis laikotarpis kažkada tikrai pasibaigs, bet žmonių įpročiai daug ką daryti online – išliks. Dabar yra tas laikas – kai jūs duodami žmonėms naudą (pvz, nemokamus patarimus, mokymus) formuojate savo įvaizdį, stiprinate savo reputaciją. Reikia turėti teisingus lūkesčius ir suprasti: gal dabar žmonės ir nepuls pirkti jūsų prekių ir paslaugų, tačiau jei dabar sugebėsite užtikrinti savo reputaciją ir vertę –  pasikeitus situacijai, žmonės būtinai kreipsis į jus. Šis laikotarpis – tai investicijų galimybė. Investuokite į savo reputacijos (profesinio imuniteto) stiprinimą. Nuo to, ką padarysite šiandien, priklausys rytojus.

Olga Kairienė

Per karantiną nemokamai galima atlikti 6-is asmeninio brendo žingsnius

1.  Atnaujinti savo soc. tinklų paskyrų profilius (informacija apie jus, jūsų verslą).

2.  Sukurti ir išbandyti naujus soc. kanalus.

3.  Susitvarkyti savo internetinę svetainę.

4.  Mokyti ir dalintis patarimais online.

5.  Užsiimti aktyvia komunikacija soc. kanaluose. Turiu omenyje – ne prekių/paslaugų reklama, o dalinantis tokiais patarimais, kurie šiuo metu auditorijai aktualiausi.

6.  Kelti savo kompetenciją, kvalifikaciją (nes mokymų pasiūla – didžiulė).

Esate specialistas ir norite pasidalinti patarimais? Rašykite el. paštu info@9zuikiai.lt

“9 zuikiai – turinys sąmoningam verslui ir paaugliams. Su adekvačių požiūriu į pinigus, žmogiškumą ir gamtą.

Esu labai dėkinga, kad skaitote. Jeigu manote, kad “9 zuikiai” turinys yra reikalingas ir tokia mūsų filosofija jums artima – jūs galite prisidėti paremdami kūrėjus per patreon.com/9zuikiai .” – Sandra G., “9 zuikiai” įkūrėja