Su prekės ženklais dirbanti vizualinio identiteto dizainerė ir brendų strategė Lina dalinasi, ką reiškia turėti unikalų ir autentišką asmeninį brendą (angl. Personal branding). „Ryškios spalvos, iššaukiantis komunikacijos tonas, charakteringa tipografija – tai tik ledkalnio viršūnė. Klausimų kyla tikrai ne vienam pradedančiam verslą ar individualią veiklą, o kiti taip ir nesusimąsto.“ – sako Lina, kuri šioje srityje jau 15-ka metų.
„Pirmiausiai norėčiau akcentuoti, kad brendas nėra apie tai, kaip jis atrodo (logotipas, identitetas, įpakavimas… ) ar skamba (kalbėjimo tonas, vartojami žodžiai…). O daugiau apie jausmą, kuris lieka klientui po kontakto su jumis. Ir visai nesvarbu ar kontaktas įvyko socialinių medijų kanale, internetinėje svetainėje ar viešame renginyje. Svarbu, kad visi jie padėtų formuoti vieningą reputaciją. Ką sakote žodžiais – rodytumėte ir veiksmais. Svarbūs yra visi aspektai, leidžiantys spręsti: Kas jūs? Ką reikštų su Jumis dirbti? Kas jūs per žmogus? Tai yra ir logotipas, ir identitetas, ir įpakavimas bei kalbėjimo tonas. Labai svarbi ir pati žinutė: kaip ji parašyta ir perteikta.“
Perduodamos žinutės kampas, gali nulemti, kiek daug turėsite tikrų klientų ir sekėjų, kurie jumis pasitikės ir rinksis jūsų paslaugas ar gaminius.
Komunikacija turėtų būti formuojama iš verslo perspektyvos, bet suprantant patį klientą
„Labai dažnai pastebiu, kad tik pradėjus veiklą didelis dėmesys skiriamas pačiam verslo sukūrimui. Džiugu, kai verslas yra kuriamas iš pašaukimo, matant jame didesnę prasmę nei tik finansinė nauda. Tačiau tikrai būna liūdna matyti paskubomis ir be plano kuriamą komunikaciją. Nors verslo idėja turi didelius užmojus ir tikslą, tačiau pati komunikacija adresatui kelia daugiau klausimų nei atsakymų. Turėti aistrą naujai veiklai – reiškia turėti neužgestantį idėjų bei inovacijų konvejerį. Tai yra tik viena medalio pusė, reikia gebėti tą medalį pasukioti, pablizginti, rasti tinkamą požiūrio kampą veiksmingam ir tikrą pokytį atnešančiam idėjų pristatymui.
Didžioji dalis verslų savo veiklą pristato tik iš vieno požiūrio kampo – MES. Mes sukūrėme, Mes turime didelį pasirinkimą. Mes esame lankstūs. Ir taip jūs ir jūsų konkurentai rėkia – MES. MES. MES. Triukšmo daug, jėgų įdėta daug – o pristatymo kokybei dėmesio neskiria. Tad rezultatai gali nuvilti.
Priėmus požiūrio kampą, kad niekam iš tiesų neįdomu, ką jūs veikiate bei ką siūlote – galima pradėti pagrindus teisingu kampu pateikiamai komunikacijai. Kiekvienas rūpinasi savo paties gerove bei savo tikslų pasiekimu. Jam tikrai neįdomu, kokie jūs šaunūs ir inovatyvūs. Net jei ir spaudžiate ekologišką aliejų iš vienaragio ašarų.
Jam yra įdomus tik vienas aspektas ir tik vienas – kas jam iš to? Kuo jūs jam galite padėti ir kada jis į jus turėtų kreiptis?
Jei į šiuos klausimus nėra atsakoma, tuomet jūs patys iš klientų atimate galimybę jus atrasti. Ir taip juos prarandante. Ar skamba pažįstamai? Iš kokios perspektyvos yra pateikta jūsų komunikacija? Ar kuriamas komunikacija pasiekia reikiamus žmones? Ar tai, ką klientai perskaito yra suprantamas pasiūlymas? “
Užmegzti autentišką ryšį su klientu padeda komunikacija iš kliento perspektyvos
„Tikslas yra gebėti matyti savo veiklą kliento akimis. Pabandyti atsistoti į jo batus. Kalbėjimo toną ir žinutę koncentruoti ne į save ir savo veiklą, o į jūsų klientą ir savo pasiūlymą (gaminį ar paslaugą) įvilkti į jam pritaikytą formą, pateikti taip, kaip jis tikėtųsi gauti.
Jeigu klientas perskaitęs žinutę turi dar pagalvoti, kokia jam nauda iš šio pasiūlymo arba nesuprantą, ką jam siūlote – jis papračiausiai neikvos savo energijos žinutės suvokimui. Informacija turi būti pateikta, taip, kad jam būtų aišku, kokių veiksmų jis turi imtis.
Ką tai reiškia? Kiekvieną kartą planuojant ir rašant komunikacijos tekstą atsakykite į klausimus:
1. Koks yra komunikacijos tikslas?
2. Kodėl žmogui tai turėtų rūpėti?
3. Kokia jam nauda iš jūsų veiklos?
4. Ką klientas turi atlikti (call to action) perskaitęs žinutę?
Pagrindinis tikslas yra parodyti žmogui, kur jis gali su jumis nueiti. Ką jis gali su jumis pasiekti. Nereikia demonstruoti kaip jūs jam padėsite. “
Koncentruokitės į tai, ką JIS gali su jumis pasiekti.
Komunikacijos pavyzdys
Iš verslo perspektyvos:
Nuo pat vaikystės mėgau kurti ekstravagantiškus papuošalus kurie išreikštų mano asmenybę. Platus papuošalų pasirinkimas – atras kiekviena. Kuriu pagal individualų užsakymą.
Iš kliento perspektyvos:
Kiekvieną rytą trūksta energijos? Jautiesi pilka? Trūksta spalvų kurios leistų išreikšti tavo trykštančią energiją iš vidaus? Spalvingi, unikalūs, pagal individualų užsakymą kuriami papuošalai, norinčioms išreikšti save ir įgyti pasitikėjimo būti savimi.
„Viename pavyzdyje pristatoma veikla ir išskirtinė veiklos kūrėja bei nuostabūs papuošalai. Tačiau kaip jau minėta anksčiau, perskaičius tokį tekstą pasąmoningai iškyla klausimas: „Kas man iš to? “ , „ką man dabar daryti, kad tu kuri nuostabius papuošalus? “. Nes tekstas yra daugiau apie jus.
Rašant tekstą iš antrosios perspektyvos – teksto herojumi tampa moteris. Ji ieško pasitikėjimo ir būdo išreikšti save per spalvingus aksesuarus, o svarbiausia – norinti įgauti pasitikėjimo. Identifikuojant jos kertinę problemą. Kūrėja gali parodyti, kad papuošalai – tai tik būdas pasiekti savo tikslą – įgyti pasitikėjimo. Su šiuo tekstu moteris labiau tapatinasi nes jaučia, kad jis parašytas būtent jai ir apie ją.
Žinoma, kuriant brendą reikia rodyti ir savo asmenybę, pasakoti savo istoriją. Tačiau daugiau koncetruokitės pasakodami klientų istorijas. Kokių rezultatų jie pasiekė, o save galite pateikti kaip gidą, mažą pagalbininką, kuris šiek tiek prisidėjo. Pasidžiaukite kitų sėkme, mažiau puikuositės savąja, daugiau pritrauksite potencialių klientų.“
Prieš einant perrašyti komunikaciją – nustatykite, kokią vertę klientams iš tiesų kuria jūsų veikla
„Ką jūs iš tikrųjų parduodate? Visada yra didesnė vertė ta, kurią jūs kuriate savo klientui nei tiesioginis produktas ar paslauga. Pavyzdyje su papuošalais iš tiesų kūrėjas parduoda ne papuošalus, bet pasitikėjimą moterims, kurios nori išreikšti save unikaliu ir autentišku stiliumi. Ir tai yra kur kas daugiau nei dar vienas papuošalas stalčiuje.
Vertės nustatymo pavyzdžiai įvairių sričių specialistams ir kūrėjams:
- Laisvai samdomas grafikos dizaineris. Vertė – verslo sėkmė bei prestižinis įvaizdį
- Aromaterapiniai ir/ar natūralūs maistiniai aliejai. Vertė – sveikata bei sveikas gyvenimo būdas.
- Meditacijos mokymai – kurti vertę, t.y. ramybę žmonėms kiekvienoje dienoje
- Socialinių medijų marketingo specialistas – kurti augantį sekėjų bei klientų ratą.
Komunikacijos kūrimas, rašymas ir vizualo dėliojimas galvoje turint klientą – visą veiklą gali apversti aukštyn kojomis. Ir tikrai būna startuojančių verslų, kuriems puikiai pavyksta susidėlioti komunikaciją, ją išjausti. Tačiau dažniau reikia strateginės sesijos nustatant, kas yra idealus klientas bei jam pritaikyti visos komunikacijos žinutes.
Gebėjimas matyti savo veiklą įsiavus į kliento batus nėra būdas apgauti ar privilioti daugiau pirkėjų – kaip tik atvirkščiai – tai yra būdas rasti dialogą su klientu ir tiesiog jam padėti pasiekti savo tikslų. Nes visada klientai kažko siekia, tereikia suprasti, ko siekia ir padėti tai pasiekti. “
Jeigu iš pagrindų norite suprasti kas jūs esate, kodėl tai darote, ką parduodate ir kodėl parduodate. Norite konkrečiai žinoti žingsnis po žingsnio, kaip komunikuoti, kad jus ne tik žinotų, bet mėgtų bei pasitikėtų – jums gali padėti Linos Mass NEMOKAMOS brendo kūrimo dirbtuvės Gegužės 14 d. (online). Daugiau ČIA
„9 zuikiai – turinys sąmoningam verslui ir paaugliams. Su adekvačių požiūriu į pinigus, žmogiškumą ir gamtą.
Jeigu norėtum prisidėti prie zuikių turinio kūrimo, tau įdomu straipsnių rašymas – mes labai džiaugtumėmės, būdami tavo mentoriais. Pasidalinsime patirtimi: kaip ieškoti istorijų, jas aprašyti, kaip organizuoti interviu ir iš jo parašyti įdomų straipsnį. Žinoma, tavo kūriniais pasidalinsime ir šiame puslapyje.
Milžiniškas AČIŪ, kad skaitote. Jeigu manote, kad “9 zuikiai” turinys yra reikalingas ir tokia mūsų filosofija jums artima – jūs galite prisidėti paremdami kūrėjus per patreon.com/9zuikiai .“
– Sandra G., „9 zuikiai“ įkūrėja | kūrybininkė | žurnalistė