Verslas
Niekam nerūpi jūsų logotipas – jį galite įsigyti už 5 eur 

“Kažkodėl įsisąmoninome, kad logotipas yra ne tik verslo atpažinimo elementas ,  o nepaprastai svarbus verslo simbolis. Kuriame brendus susikoncentruodami į logotipo dizainą. Jais manipuliuojame tol, kol jie atrodo geriau, aštresni, modernesni . Griebiamasi visų priemonių, kuriomis bandoma atkreipti dėmesį: Ei, žiūrėk, kas mes esame“ arba Dėmesio! Mes pasikeitėme. Prašau pamiršti apie tą skandaliuką. Tačiau patys logotipai iš tikrųjų nieko nesako. Atskleisiu kaip yra iš tiesų.” – sako Lina Mass, dizainerė ir kūrybos vadovė, “9zuikiai” pranešėja.

Logotipas gali supažindinti žmones su jūsų brendu ir padėti juos surasti bei atpažinti, jie negali pasakyti klientams, kas jūs iš tikrųjų esate ar kas jums iš tikrųjų rūpi.

Nepaisant reiklaus dėmesio grafiniam ženkliukui, jūsų logotipas nėra jūsų brendas. Nei vizualinis identitetas, nei prekė, nei įmonė taip pat nėra brendas. Pasak šios srities guru Marty Neumeier brendas yra jūsų verslo reputacija.

Tad įmonės brendas gali būti suvokiamas kaip jūsų klientų patirčių rinkinys, įvairiose sankirtos taškuose su preke, paslauga ar įmone, bei jo galvoje susiformavus nuomonė apie patirtis. Net, jei samdysite geriausius pasaulio dizainerius, jie negalės sukurti logotipo, kuris galėtų įtikinti žmogų, kad jūsų produktas ar paslauga yra puiki. [Tai reklamos darbas.]

Nesupraskit manęs neteisingai; mums vis dar reikia logotipų, bet logotipą statyti kaip pagrindą brendui yra mažų mažiausia nesąmonė. 

Taigi nuimkime nepagrįstus reikalavimus nuo logotipo, ir įsigilinkime į tai, kas sukuria puikų brendą

Jei mano brendas nėra logotipas, tuomet kas yra?

Pažvelkime giliau, kas sudaro tradicinį brendo sistemos rinkinį.

  • Naujas nuostabusis logotipas
  • Naudojimo taisyklės
  • Modernūs šriftai
  • Gražios spalvos
  • Nuotraukų, ikonų, iliustracijų vizualika
  • Neįtikėtini mūsų prekės ženklo pavyzdžiai ant plakato, krepšelio, vizitinės kortelės ir kiti dizaino pavyzdžiai, kurie realybėje retai yra kada gaminami.

Žinoma, visa tai svarbu, bet tai yra paviršinis lygis. Tai yra jūsų vizualinio identiteto sistema, kurią matys jūsų klientas. 

Bet kaip nevizualinė tapatybė, jūsų patirtinis identitetas? Ar jūs žinote, kaip jausis ir ką patirs jūsų klientas kontakte su jūsų brendu? Kuo verslas tiki, ir kokiomis priemonėmis sieks savų tikslų? Tai retesnės skiltys vizualinio identiteto gairėse ir, be to, daug svarbesnės.

O kaip dėl kliento patirties?

Puikūs brendai yra kuriami nuo pamatų, paremti tvirta tikėjimo sistema ir yra pagrįsti vertybėmis. Tai, ką jūsų klientai patiria kiekvieną kartą bendraudami su jūsų įmone, yra, o ne vizualinis identitetas. Niekam neįdomu, kad jūsų startupo logotipas buvo sukurtas iš vienaragio ašarų, o jūsų kalbėjimo tonas generuojamas dirbtinio intelekto. Jei jūsų sistema nuolat lūžinėja ir klientai praranda laiką, kantrybę, pinigus bei pasitikėjimą brendo reputacija.

Taigi, užuot kalbėję apie šriftus, madingas spalvas ir išradingus negatyvios erdvės logotipo sprendimus, užduokite sau šį vieną klausimą:

Kodėl aš keliuosi iš lovos kiekvieną rytą ir einu į darbą? Kodėl verslas egzistuoja, nepaisanti pinigų faktoriaus. Pinigus galima uždirbti įvairias būdais. Kodėl pasirinktas būtent šis?

Atsakymas į klausimą kodėl yra tai, ant ko turėtų būti pastatyta brendo imperija. Būtent tai, yra tai ką jūs norite, kad jūsų klientai prisimintų ir papasakotų savo draugams. 

Tikslas ir vizija

Trumpai pažvelkite į Nike. Philas Knightas turėjo viziją, kad jei visi eitų bėgioti nors kartą per dieną, pasaulis būtų geresnė vieta. Jis tiek patikėjo ta vizija, kad samdė tik žmones, kurie ja dalijosi. Kodėl? Nes jei turite tikslą, kuriuo žmonės gali tikėti, tada turite produktą, kurį puoselės prekės ženklą kuriantys žmonės, ir galite lažintis, kad jie tai padarys gerai. Swoosh yra tik swoosh; bet koks emocinis ryšys su juo neturi nieko bendra su pačiu logotipu, viskas susiję su originalia Philo vizija.

Jei jūsų brendas neturi tikslo, sustabdykite viską ir raskite. Kai tai padarysite, pamatysite, kad viskas yra daug lengviau.

Prekės ženklo strategija

Ne visiems verslams reikia strategijos. Jei mes tikime, kad logo yra viskas ir matome verslą tik kaip būdą generuoti pajamas kasdienės duonos įsigijimui, verslas klostosi puikiai ir neįžvelgiame prasmės didesniems siekiams  –  tuomet vietos tobulinimui nėra. 

Strategiją renkasi tie žmonės, kurie nori judėti į priekį, turi užmojį pasiekti daugiau, pakeisti kultūrines nuostatas ir yra pasirengę pamatyti verslą iš kitos perspektyvos. Strategija nėra gražus vizualinio identiteto gairių pdf dokumentas nugulantis užmirštuose serveriuose, tai veiksmų planas kuri turi būti įkūnytas masiniais veiksmais.

Strateginės sesijos metu sugeneruojamos įžvalgos apie brendą, apie klientą, vėliau nugulančios strateginiame dokumente kaip veiksmų planas nurodantis žingsnius sujungti abu į vientisą BENDRYSTĘ.

Šis planas padeda išsivaduoti iš kasdienių kūrybinių strateginių kančių tokių, kaip: ką parašyti ant socialinio tinklo facebook sienos, kokią šįkart pasirinkti nuotrauką, arba kokią žinutę parašyti pradiniame svetainės puslapyje/ reklamoje/ ir t.t. Strateginis dokumentas tarnauja kaip gidas ar šiaurinė žvaigždė rodanti mums kelią kasdieniuose rutininiuose sprendimuose.

3 pagrindinės prekinio ženklo strategijos dalys:

Strateginės sesijos metu, kuri trunka dvi dienas po 4 valandas, yra nuodugniai ištyrinėjamos 3 verslo dalys: verslo tikslai, idealaus kliento persona bei aptariami brendo atributai. 

Į centrą ir po padididinamuoju stiklu statomas idealus kliento nustatymas. Amerikos brendo strategijos kursuose vyravo nuostata – blogai nusistačius klientą, visa strategija suformuojama klaidingai. Tad ši skiltis yra ypač svarbi. Ir tai atitinka šiuo metu dizaino ir netik pasaulyje populiarėjantį “design thinking” metodą, kai dizainas kuriamas ne pagal grožio standartus (subjektyvią informaciją / nuomonę), o pagal į klientą/ vartotoją orientuotą metodą, jo pomėgius, suvokimą, tipažą… (objektyvią informaciją). 

Brendas komunikuoja su klientu. Tad būtina žinoti, kiek įmanoma daugiau apie klientą, kad jo komunikacija būtų asociatyvi klientui ir jis simpatizuotų brendui. 

Apibendrinimas

Jei jūs greitai akimis peržvelgėte visą straipsnį, ir tik dabar akis pradėjo rinkti raides ir suvokti prasmę, pateikiu esminę žinutę: 

1. Nustokite rūpintis savo logotipu.

Tiesiog pamirškite jį, kuriam laukui. Jei išspręsite savo klientų problemas, palengvinsite jų gyvenimą, padarysite juos laimingus. Tai yra kaip tik tai ko reikia pozityviai prekės ženklo reputacijai. Jūsų logotipas gali būtų užrašyas Thimes new Roman šriftu, ir jums viskas bus gerai. Nors galėtų būtų ir geriau…

2. Raskite savo tikslą

Tai iš tikrųjų nėra lengva: ne tik sutarkite dėl vizijos, kodėl jūs darote, ką darote, tačiau — rimtai tikėkite. Suvienykite darbuotojus, dirbkite ir siekite vizijos įgyvendinimo. Visa kita tiesiog atsitiks. 

3. Suformuokite klientų patirtis

Kiekvienas, dirbantis jūsų įmonėje, turi įtakos jūsų brendo suvokimui pasaulyje, todėl skatinkite juos tikėti vizija ir kiekviename veiksme įkūnyti numatytas vertybes. Klientai pajus kitokias patirtis — labiau orientuotas į juos, o ne į verslo siekius tiesiog uždirbti daugiau pinigų, pajus ryšį ir taps geriausiais jūsų brendo advokatais bei pardavėjais. 

Brand’o esmę padės suprasti stovyklos veikla

Kovo 26 – 29 d. “9 zuikiai” organizuojama vienintelė tokia konferencija, stovyklos principu “Sąmoninga skaitmenizacija versle”. Tai ne dalykinė, o šilto ir jaukaus bendravimo stovykla versliems. Dalyviai akis į akį kurs realų ryšį ir savo veiklos stiprinimo įgūdžius. Stovyklaus: gyvens kaip šeima, kartu gamins ir degustuos maistą, bus gitarų vakaras, šachmatų turnyras, pirties vakaras, tinklinio turnyras. O dar įsivaizduokite, kad čia pusryčiausite terasoje ir matysite bėgančias stirnas laukuose. Nes viskas vyks gamtos apsuptyje – viloje “9 Vėjai”, Kauno r.

Lina Mass pateiks niekur kitur nepraktikuojamų, jos sukurtų metodų, kurie padės įsigilinti ir suprasti brando esmę. Dizainerė ir kūrybos vadovė padeda įmonėms ne daugiau parduoti, o įgyti žmonių pasitikėjimą jų brand’u.