Verslas
Kodėl apčiuopiamų prekių kainos – elementarios, o paslaugos – dažniausiai per brangios?

Kaip adekvačiai, sąmoningai ir be abejonių dėl kainos atsilyginti paslaugos teikėjui? Pateikiamos priežastys, kodėl kartais suabejojame: ar tikrai ši paslauga tiek verta?

 

Nes perkant prekę žmogus remiasi 5 jutimais, kurie smegenims duoda signalą pirkti ar ne. O #paslauga yra intymesnis sąlytis su žmogumi. Tai, ką jie tuo metu jaučia – įtakoja kainos abejones ir paslaugos kokybę.

Daiktą galima patikrinti rankomis, o paslaugos kokybę lemia žmogaus emocijosnuotaika, išgyvenimai, (ne)pasitikėjimas, baimė (ne) rizikuoti ir daug kitų su humaniškumu susijusių dalykų. #Paslaugos kokybė priklauso nuo ją teikiančiojo, ir nuo tą akimirką esančios pirkėjo būsenos. Tai lyg savotiška rizika: patiks arba ne.

Norint sumažinti (arba kompensuotirizikos baimę pradedamos derybos dėl paslaugos. Tai lyg savotiška kompensacija: „ką galiu padaryti, kad jeigu paslauga man nepatiko (-tiks), bent patenkinsiu savą ego, kad išsimušiau mažesnę kainą”.

Prekių gamintojai įdeda milžinišką įdirbį į daikto išgryninimą žmogaus poreikių tenkinimui. Garbė jiems už tai! Bet šįkart plačiau paanalizuokime paslaugas.

Teikėjai yra nuolatiniai verslo kariai, kurie su didžiule rizika žengia į karą su žmonių emocijomis. Juk daiktą galima išmesti, grąžinti, padovanoti. O ką daryti su gauta paslaugos emocija, kuri duoda išgyvenimą? Jo juk jo taip lengvai neišmesi?

Už paslaugas mokama dviem būdais: prieš ją ar po jos. Na pavyzdžiui atėję į SPA centrą – iš anksto susimokate už paslaugą. Masažas arba patiks, arba ne. Jeigu net ir nepatiks – jau vistiek yra sumokėta. Tiesiog kitą kartą, galbūt negrįšime. Už kirpimą mokame po. Rezultatas gali patikti arba ne. Jeigu ne – turbūt pradėtume ginčytis ir reikalauti mažesnės kainos? Bet juk jums paprašius kirpimo – specialistas stengėsi nukirpti taip, kaip jūs prašėte ir dėjo visas pastangas? Na, juk kuris kirpėjas norėtų gadintis savo vardą ir kirpti atbula ranką?

Sakytume, niekuo gyvu! Atsakomybę turi prisiimti tik paslaugas suteikęs žmogus ir jokių derybų čia nebus! Tačiau, ar tikrai? Juk apie paslaugos teikėją ir pačią paslaugą mes lyg ir patys turėtume pasidomėti iš anksto? Na, čia tokiam apsidraudimui „ar tikrai jis patenkins mano poreikius?”. Einame toliau: mums patiko atsiliepimai apie tas paslaugas, matėme, girdėjome, skaitėme jo darbų – irgi visai nieko. Reikia pabandyti. Susitikus (susisiekus) pasikalbame, paaiškiname poreikius ir laukiame paslaugos vykdymo bei GERO rezultato.

Reiškia, kad paslaugos kokybė priklauso ne tik nuo jos teikėjo, bet ir užsakovo. Priežastys:

  1. Patys padarėme sprendimą naudotis ta paslauga ir teikėju. Tai yra juk mūsų, o ne teikėjo sprendimas?
  2. Kai mes, kaip užsakovai galime modifikuoti paslaugą – pareiškiama, kaip turėtų būti atlikta paslauga, kad ji tenkintų lūkesčius. Teikėjas vykdo paslaugą ne pagal save, o mūsų pasakytus poreikius. Reiškia kokybė priklauso ir nuo to, kaip mes tuo metu išsireiškėme.
  3. Kai užsakovas NEgali modifikuoti paslaugos – jis jos pasirinkimo atsakomybę turėtų nešti lyg ir savo pečiais?

Tačiau jeigu paslaugos teikėjas skelbiasi, kad jis yra pats geriausias pasaulyje. Siūlo naudotis jo paslaugomis su kompensacija į jūsų poreikių nepatenkinimą. Pavyzdžiui: jeigu nepatiks – jis prižada grąžinti (arba neimti) dalį pinigų. Tokiu atveju mes turime pilną teisę reikalauti.(tikiuosi ne melagingais tikslais tik tam, kad susigrąžinti pinigus, nors paslauga ir patiko). Arba jeigu paslauga mums padarė psichologinę žalą, galbūt blogai paveikė sveikatą ar pažeidė žmogaus teises – mes turime pilną teisę reikalauti finansinio kompromiso su paslaugos teikėju.

Jeigu kažkam ir mokame pinigus – neturime teisės iš teikėjo reikalauti būti mūsų emocijų chirurgu. Naujoje TV laidos anonse sakoma: „Ieškokime būdų ne kaip išsigydyti, o kaip nesusirgti”.