Verslas
Instagram gudrybės laisvai samdomiems specialistams

Later.com duomenimis 2019 metais Instagram įrašai pailgėjo 55 simboliais, lyginant su 2018 metais. Asmeninio prekės ženklo ir marketingo partnerė Indrė Širkienė jau kelis metus dirba su smulkiųjų verslų bei laisvai samdomų specialistų anketomis.

Indrė pastebi, kad ilgėjantys įrašai, didėjantis specialistų anketų skaičius su patarimais rodo, kad Instagram socialiniame tinkle auga naudingos informacijos poreikis.

Indrė Širkienė

Čia galima rasti klientų

Instagram‘e reikėtų patiems priimti sprendimus:  sekti visiems žinomus influencerius ir domėtis jų asmeniniu gyvenimu ar sekti įvairių sričių specialistus ir plėsti savo žinias apie teisę, finansų valdymą, marketingą ir kt. Tereikia atsirinkti, kokie profiliai gali būti iš tiesų naudingi.

„Instagram platformoje auditorijos daugumą sudaro 18-34 m. žmonės. Atsižvelgiant į tai, kad šios amžiaus grupės asmenys yra didžiausią perkamąją galią turinti grupė, laisvai samdomiems specialistams šis socialinis tinklas gali tapti puikia vieta ne tik įvaizdžio formavimui ar žinomumo didinimui, bet ir klientų paieškai.“ – teigia asmeninio prekės ženklo ir marketingo partnerė Indrė Širkienė.

Efektyviam Instagram asmeniniam marketingui padės keturi žingsniai

  1. Atsinaujinkite Instagram profilį

Žmogus, užsukęs į jūsų profilį, per 3 sekundes nusprendžia sekti jus ar ne, todėl bendras jūsų Instagram profilio vaizdas gali lemti, ar vartotojas perskaitys jūsų įrašus ir taps sekėju, ar uždarys profilį ir eis pas kitus.

„Jeigu iki šiol savo Instagram profilį naudojote tik asmeninio gyvenimo akimirkoms, bet dabar norite pritraukti tikslinės auditorijos ir versti ją klientais? Rekomenduoju atsinaujinti profilio nuotrauką, teisingai ir informatyviai apsirašyti BIO dalį, susitvarkyti highlights skiltį ir viršelius, pašalinti visą turinį, kuris nebetinka profesionaliam profiliui. Labai svarbu, kad profilis būtų viešas ir jį galėtų rasti visi.“ – sako I. Širkienė.

  1. Kurkite vertingą turinį

Pradėkite dalintis tuo, ką išmanote ir žinote geriausiai. Nebijokite ilgesnių tekstų, nes žmonės šioje platformoje juos skaito.

„Patarkite, rekomenduokite, pristatykite savo srities naujienas ir jas pakomentuokite paprasta žmonių kalba – tokiu būdu stiprinsite savo ekspertiškumą ir įgysite patikimumo. Taip pat rekomenduoju į savo turinio strategiją įtraukti IGTV kanalą. Jo dėka galėsite į Instagram kelti ilgesnės nei 1 min trukmės vaizdo įrašus, ir Instagram Story – šiuo metu būtent video turinys labiausiai patraukia vartotojų dėmesį. Rekomenduoju tai išnaudoti.“ – priduria specialistė.

  1. Planuokite nuotraukas

Instagram yra vizualaus turinio kanalas, todėl nuotraukoms ar vizualams šiame socialiniame tinkle reikėtų skirti daug dėmesio.
„Visų pirma, nuotraukos turi derėti tarpusavyje, nes apsilankius bet kuriame profilyje estetiškas vaizdas yra vienas iš dalykų, kuris patraukia vartotojo dėmesį. Antra, nuotraukose ar vizualuose turėtų jaustis vientisumas – pasirinkite 2-3 spalvas, kurios dominuos profilyje ir stenkitės jas išlaikyti. Idealu, kai šios spalvos yra naudojamos visuose jūsų komunikacijos kanaluose.“ – pataria asmeninio prekės ženklo konsultantė.

Keletas pavyzdžių, kaip atrodo vizualinis vientisumas Instagram profiliuose:

 

Monika @mini.plann

Greta Užkuraitė @greta.uzkur

  1. Pasiekite tikslinę auditoriją

Vien tik turinio kūrimo nepakaks tam, kad efektyviai pasiektumėte tikslinę auditoriją. Susitvarkius profilį ir sukūrus bent 9 vertingus įrašus, galite pradėti auditorijos auginimą.

„Apsvarstykite mokamos reklamos būdus. Pavyzdžiui, Instagram reklama jūsų įrašams. Rekomenduoju dedant reklamą būtinai pasirinkti savo tikslinės auditorijos amžių, lokaciją, interesus. Taip pat labai svarbu teisingai pasirinkti įrašus, kuriems dėsite reklamas – jeigu siekiate auginti tikslinę auditoriją, reklamą dėkite įrašams, kurie susilaukė didžiausio dabartinės auditorijos susidomėjimo. O jeigu norite parduoti savo paslaugą ar prekę, reklamą pirkite įrašams, kurie veda į pardavimą su aiškiu raginimu veikti (pavyzdžiui, „registruokis konsultacijai“).

Dar vienas mokamos reklamos būdas – žinomų žmonių profiliai, kurie gali turėti dalį jums reikalingą auditoriją. Kaip žinia, influenceriai reklamuoja produktus, prekės ženklus, tačiau retas kuris išnaudoja influencerį kaip reklamos kanalą savo profiliui ar veiklai. Noriu pabrėžti, kad renkantis influencerį reklamai labai svarbu pasižiūrėti, ar jis atitinka jūsų vertybes, ar jo auditorija gali būti jūsų tikslinė auditorija. Įsitikinimui paprašykite influencerio auditorijos statistikos ir pasitikrinkite, ar jūsų tikslinė auditorija sutampa su jo turima auditorija.

Taip pat apsvarstykite ir nemokamus būdus, leidžiančius pasiekti auditoriją: vietos lokacijos ir teisingų grotažymių pasirinkimas, tikslinės auditorijos įrašų komentavimas, iššūkių ar kitų akcijų organizavimas. “ – priduria I. Širkienė.

Teisingas įrašas, kuris įtrauktų ir padėtų auginti jūsų auditoriją, anot Indrės galėtų atrodyti taip:

  • Patrauklus vizualas – spalvotas, geriausia, kad jame matytųsi jūsų veidas, tačiau taip pat tinka vizualai ir tik su tekstu, jeigu juose yra naudingos informacijos
  • Įtraukianti pradžia (klausimas arba teiginys)
  • 2-3 trumpi patarimai arba rekomendacijos (nerašykite viso teksto į vieną pastraipą, išskaidykite jį į kelias pastraipas ir pagyvinkite jas pridėję emoji)
  • Įrašo pabaigoje turėtų atsirasti įtraukiantis klausimas jūsų auditorijai
  • Įrašą papildyti turėtų 5-6 grotažymės tokia kalba, kurią naudoja jūsų tikslinė auditorija. Grotažymės turi atspindėti jūsų sritį ir įrašo temą.
  • Įraše pažymėkite lokacija. Pasirinkite tokią vietą, kurioje gyvena jūsų tikslinė auditorija.

 

Įrašo pavyzdys

Trūksta įkvėpimo? Indrė dalinasi lietuvių profiliais, kurie Instagram platformoje dalinasi naudingais savo srities patarimais ir suteikia galimybę tobulėti:

Planavimas: @mini.plann

Gamtos tausojimas ir apsauga: @trashh_less @auste.va

Teisė: @greta_uzkur

Video kūrimas: @natalija_sycinskaja

Tekstų kūrimas: @monika.pakulnyte

Stilius: @santamisenyte @sandrabalciute @_dovile___

Instagram vizualo kūrimas: @ramintosfoto @mama.kuria.printus

Fotografija: @akvilina_photo @sese_saule @vita_tamoliune

Socialiniai tinklai: @vaida.eir @viktorija_mensikova @skaitmeninebite

Grafinis dizainas ir internetiniai tinklalapiai: @lofty.dreamers

Pardavimai: @marija_ivanaviciene

Interjeras: @evelina_einterjeras @sandra.seni_nauji_namai @justinarch_

Finansai: @vesta_ali @gretakrus

 

Esate specialistas ir norėtumėte pasidalinti patarimais? Rašykite el. paštu info@9zuikiai.lt

„9 zuikiai – turinys sąmoningam verslui ir paaugliams. Su adekvačių požiūriu į pinigus, žmogiškumą ir gamtą. 

Jeigu norėtum prisidėti prie zuikių turinio kūrimo, tau įdomu straipsnių rašymas – mes labai džiaugtumėmės, būdami tavo mentoriais. Pasidalinsime patirtimi: kaip ieškoti istorijų, jas aprašyti, kaip organizuoti interviu ir iš jo parašyti įdomų straipsnį. Žinoma, tavo kūriniais pasidalinsime ir šiame puslapyje.

Milžiniškas AČIŪ, kad skaitote. Jeigu manote, kad “9 zuikiai” turinys yra reikalingas ir tokia mūsų filosofija jums artima – jūs galite prisidėti paremdami kūrėjus per patreon.com/9zuikiai .“

– Sandra G., „9 zuikiai“ įkūrėja | kūrybininkė | žurnalistė