Kompanija teigia, kad jau seniai yra susirūpinusi plastiko atliekų daroma žala ir bando spręsti šią problemą įmonės veikoje. Jau 2020 metais, daugiau nei pusė kompanijos produkcijos gaminama iš perdirbto poliesterio. O jis gaunamas iš perdirbtų plastikinių butelių. Dėl savo tikslo būti tvaria įmone, „Adidas“ yra pasiruošęs nuveikti dar daugiau. Ir ne tik Žemėje, bet ir kosmose. Tikrąja ta žodžio prasme.
4 svarbiausi dalykai į kuriuos „Adidas“ koncentruojasi
Sporto inventoriaus milžinė, siekdama tvarumo, atsižvelgia į žmones, produktą, planetą ir partnerystę.
Žmonės. 1998 metais, „Adidas“ įmonė išreikšdama palaikymą darbuotojams sukūrė „Workplace Standards“ dokumentą, kuriame tiekėjams paaiškina elgesio su darbuotojais normas. To siekis ̶ užtikrinti darbuotojams geras darbo sąlygas, teigiamą atmosferą ir taip padidinti darbo našumą. „Workplace Standards“ taip pat rašoma, kad yra griežtai draudžiama įdarbinti vaikus, jaunesnius nei 15 metų. O jei produkcijos gaminimo šalyje amžius, kurio sulaukus galima įgyti privalomą išsilavinimą, yra didesnis nei 15 metų, į tai taip pat įsakoma atsižvelgti, siekiant vaikams neužkirsti kelio į išsilavinimą.
Produktas. Šaltiniai apie kompanijos veiklos užkulisius rašo, kad siekiama, jog kiekvienas produktas būtų gaminamas darant kuo mažesnę žalą gamtai. 2012 metais, „Adidas“ produkcijai gaminti pradėta naudoti „DryDye“(sauso dažymo) technologija.
Naudodami šią technologiją, 2012 metais „Adidas“ pagamino per 50,000 marškinėlių. Įprastai paprastiems marškinėliams nudažyti reikia 25 litrų gėlo vandens. „DryDye“ leidžia iš viso nenaudoti vandens ir perpus sumažinti chemikalų bei energijos suvartojimo kiekius.
Planeta. Susirūpinusi dėl klimato pokyčių kompanija dar 1989 m. atsisakė naudoti chlorfluorangliavandenilius (CFC), trumpiau freonus. Tai yra pramonėje naudojamos, labai kenksmingos dujos, kurios sukelia vieną didžiausių aplinkos problemų ̶ šiltnamio efektą. 2020 metams kompanija išsikėlė tikslą sumažinti sunaudojamos energijos kiekį, anglies dioksido emisijas į orą ir pereiti prie alternatyvių energijos šaltinių.
Partnerystė ̶ „Adidas“ yra labai svarbus bendradarbiavimas su kitomis organizacijomis. 2019 metais, viena iš „Adidas“ partnerių tapo JAV Tarptautinė kosminė stotis (ISS). Jameso Carneso, „Adidas“ pasaulinio prekinio ženklo strategijos viceprezidento, teigimu: „Partnerystė tarp Adidas ir ISS JAV nacionalinės laboratorijos, buvo suformuota dėl bendro požiūrio į inovaciją ir bendro atsidavimo kuriant atvirąjį kodą. “ (Atvirasis kodas ̶ tai programinė įranga, kurią galima laisvai tobulinti, platinti, nes programinis tekstas yra nesunkiai prieinamas.) ISS orbitoje, esančioje 408 km virš Žemės paviršiaus, NASA planuoja atlikti eksperimentą, naudodami „Adidas“ „Boost“ vidpadžio kūrimo technologiją. Eksperimento tikslas ̶ mikrogravitacijos sąlygomis stebėti granulių judėjimą. Tai, „Adidas“ vėliau galės panaudoti kuriant sportinę avalynę ir siekiant užtikrinti, kad vartotojai ja avėdami jausis dar komfortiškiau ir galės dėvėti ilgiau.
Pirmasis perdirbimo rezultatas ̶ sportiniai bateliai „Futurecraft Loop“
2019 metais balandžio 17 dieną, Niujorke „Adidas“ pristatė pirmuosius, visiškai perdirbtus sportinius batelius „Futurecraft Loop“. Šie batai ̶ tai svarbi naujovė, siekiant užkirsti kelią plastiko atliekų sankaupoms, kurios yra labai taršios ir kelia didžiulę grėsmę aplinkai. „Futurecraft Loop“ prezentacijos metu, Ericas Liedtke (vykdomosios valdybos narys, atsakingas už „Global Brands“) pasidalino savo įžvalgomis apie batelius: „Futurecraft Loop yra pirmasis mūsų bėgimo batas, sukurtas tam, kad būtų perdirbtas.
Tai pareiškimas apie mūsų ketinimą prisiimti atsakomybę visą produkto gyvavimo laikotarpį; įrodymas, kad mes galime kurti aukštos kokybės bėgimo batus, kurių galėsite neišmesti.
Sportinė avalynė buvo gaminama iš vienos ir vienintelės medžiagos ̶ termoplastinio poliuretano (TPU). Ši medžiaga yra labai elastinga ir pasižymi atsparumu trinčiai ir plyšimams.
Taip pat svarbu paminėti, kad batams kurti, „Adidas“ atsisakė naudoti klijus, nes ši medžiaga yra labai tarši. Sportinius batelius sudaro megzta viršutinė dalis ir „Boost“ vidpadis, kuris buvo gaminamas naudojant „Speedfactory“ technologiją, leidžiančią produktą pagaminti per labai trumpą laiką.
Kiekvienas komponentas yra iš daugkartinio naudojimo TPU, todėl panešiotus batus galima išlydyti ir vėl padaryti naują batų porą. Pasak Erico Liedtke: „Kadangi Futurecraft Loop pagaminti iš vienos medžiagos, jie gali būti perdirbami dar ir dar kartą. Tai reiškia, kad galime diegti dar daugiau tvarumo“.
Visgi, kol kas, šie batai į prekybą nėra leidžiami. Batų kūrėjai įteikė sportinę avalynę bandymo grupei, sudarytai iš 200 asmenų, gyvenančių didžiuosiuose pasaulio miestuose. Šie turėjo juos išbandyti, dalintis atsiliepimais ir galiausiai grąžinti avalynę kūrėjams.
Štai bėgikės Jessie Zapotechne nuomonė apie „Futurecraft Loop“ sportinę avalynę: „Man rūpi kokybė ir estetika. Tai turi būti tokie batai, su kuriais gali nueiti labai didelius atstumus, nes jautiesi patogiai ir jie nenutrina pūslių. Ši avalynė atitinka kriterijus, bet yra mažų dalykų, kuriuos dar reikėtų keisti.“
Šis bandymas „Adidas“ kompanijai buvo labai svarbus, nes parodė, kokie yra trūkumai, ir kaip priartėti prie batelių paleidimo į prekybą. Tai planuojama padaryti 2021 metų pavasarį arba vasarą.
2020 metų darbai ir įsipareigojimai
„Adidas“ 2020 metams turi daug įsipareigojimų. Pavyzdžiui, ankstesnėje pastraipoje minėtas pasižadėjimas taupyti energiją. Ar riboti anglies dioksido emisijas. Visgi, yra ir daugiau tikslų, kuriuos ši kompanija turi pasiekti ar jau pasiekė. Visų pirma, „Adidas“ žada atsisakyti savo parduotuvėse naudoti plastikinius maišelius.
O gaminiais iš perdirbto plastiko siekiama kovoti su vandenynų tarša. Iš plastiko atliekų, surinktų paplūdimiuose ir pakrančių regionuose, „Adidas“ turi lūkesčių šiais metais pagaminti net 15 ̶ 20 mln. sportinių batų porų.
Taip pat, ši kompanija išleido daugkartinio naudojimo kaukes „Face Cover“, pagamintas iš perdirbtų medžiagų. Dalis pelno paaukota „Global The Coronavirus Response Fund“ siekiant padėti vaikas per koronaviruso pandemiją.
Tolimesni „Adidas“ planai
2021 metai ̶ „Adidasׅ“ pakuotes, skirtas prekėms gabenti iš gamybos šalių į parduotuves, gamins tik iš perdirbtų medžiagų.
2024 metai ̶ nuo šių metų naudos tik perdirbtą poliesterį. Tikslą padės pasiekti „Primeblue“ ir „Primegreen“ audiniai, kurių sudėtyje nėra plastiko. Šie audiniai pagaminti iš 100% perdirbto poliesterio. Jamesas Carnesas teigė: „Mes tikime, kad sportas suteikia mums galią pakeisti gyvenimą ir esame pasiryžę kurti šiuos pokyčius. Jau nuo 1998 metų išrandame naujoves, kad užkirstumėm kelią plastiko atliekų taršai. Įsipareigojimas iki 2024 metų nebenaudoti grynojo poliesterio leidžia priartėti prie tikslo būti labiau žiedinės ekonomikos kompanija.“
2030 metai ̶ pasirašiusi JT (Jungtinių Tautų) mados chartiją įsipareigojo sumažinti išmetamų dujų emisijas į orą.
2050 metai ̶ sieks visiško klimato neutralumo. Tai reiškia, kad iki 2050 metų „Adidas“, pasitelkdamas inovaciją ir bendradarbiavimą, stengsis, kad jų gamyboje visiškai nebeliktų plastiko atliekų, teršiančių vandenynus. Mėgins pasiekti išmetamųjų dujų, sukeliančių šiltnamio efektą, neutralumą.
Šaltiniai: www.cnn.com; adidas.com; newatlas.com; footwearnews.com; www.sportanddev.org; www.covidinnovations.com;
Norite papasakoti savo tvaraus verslo užkulisius? Rašykite info@9zuikiai.lt
„9 zuikiai – turinys ir komunikacijos pagalba tvariam verslui bei tuo besidomintiems jauniams nuo 13 m.
Jeigu norėtumėte prisidėti prie zuikių turinio kūrimo, įdomu straipsnių rašymas, video ir turinio kūrimas – parašykite mums el. paštu info@9zuikiai.lt
AČIŪ, kad skaitote. Jeigu manote, kad “9 zuikiai” turinys yra reikalingas ir tokia mūsų filosofija jums artima – jūs labai mums padėsite, paremdami kūrėjus per patreon.com/9zuikiai .“